نرده شیشه ای

نرده شیشه ای

این محصول از نظر هنری به دلیل شفافیت شیشه، دید جذاب‌تری نسبت به سایر نرده‌ها (اعم از فلزی، چوبی، سنگی و …) در مقابل چشم ما خلق می‌کند.

انواع نرده های شیشه ای مدرن:

۱) نرده شیشه ای اسپیگوت یا اسپیگات(Spigot glass fence)

نرده شیشه ای با پایه شیشه گیر اسپیگوت یکی از مدرن ترین مدل های نرده شیشه ای است که در بالکن ها استفاده می شود. با پیشرفت مهندسی استفاده از استیل و شیشه در ساختمان سازی یک انتخاب عالی است، به همین دلیل نرده شیشه ای با پایه اسپیگوت از متریال استیل، می تواند برای زیباتر کردن نمای ساختمان، استخر و راه پله استفاده گردد .

نرده شیشه ای اسپیگوت یا اسپیگات(Spigot glass fence)

۲) نرده شیشه ای فیکس پوینت(Fixed glass fence)

نرده شیشه ای با یراق آلات فیکس پوینت که از متریال استیل میباشد به بغل پله یا تراس نصب میگردد. مهم ترین مزیت این نوع نرده عدم اشغال فضای مفید در راه پله و بالکن است. بنابرین پیشنهاد ما برای مکان هایی که محدودیت فضا دارند استفاده ازاین نوع نرده شیشه ای می باشد.

نرده شیشه ای فیکس پوینت(Fixed glass fence)

۳) نرده شیشه ای اکسپوز(Exposed glass railings)

یکی دیگر از مدل های نرده ی شیشه ای، مدل اکسپوز می باشد. این مدل که به نام نرده شیشه ایی روکار نیز شناخته می شود به صورت شیشه های یکدست ویکپارچه داخل پروفیلهای آلومینیومی با ارتفاع تقریبی ۱۰ سانتی متر نصب می شوند.از مزایای این حفاظ های شیشه ای می توان به تعویض راحت شیشه ها اشاره کرد.شیشه های مورداستفاده در این نوع، معمولا ضخامت ۱۰ تا ۱۲ میلی متر را دارند.

نرده شیشه ای اکسپوز(Exposed glass railings)

۴)نرده شیشه ای دفنی (Burial glass fence)

در این نوع نرده شیشه ای توکار، پایه های هندریل درون زمین کار می شود و همان طور که از نامش پیداست،پنهان ودفن می گردد و تنها شیشه نمایان است. نرده شیشه ای دفنی به دوصورت uچنل و فولادی ساخته می شود.در اجرای نصب نرده شیشه ای دفنی، شیشه سکوریت یا لمینت درون پروفیل یا ریل قرار می گیرد،بدین صورت فضای بیشتری را برای دید به کاربر می دهد واین مزیت باعث شده تا طرفداران بیشتری پیداکند. لبه های شیشه سکوریت در نرده شیشه ای توکار دیاموند خورده می باشد تا موقع گرفتن شیشه آسیبی به پوست وارد نکند. این کار باعث می شود تا به راحتی و حتی بدون هیچ گونه اکسسوری جانبی و هندریل فوقانی بتوان شیشه را لمس کرد. حفاظ شیشه ای از نوع پایه ی دفنی یکی از پرطرفدارترین مدل ها برای حفاظ شیشه ای در بالکن می باشد.زیرا این مدل حالتی یک دست بدون مانع برای سازه ای همچون حفاظ شیشه ای بالکن خواهد داشت که فضای دل انگیز را ایجاد می کند.نرده شیشه ای دفنی (Burial glass fence)در گذشته به دلیل عدم پیشرفت تکنولوژی در عرصه مقاوم سازی شیشه‌ها، مردم ذهنیت منفی نسبت به شیشه مخصوصا از نظر مقاومت و استحکام داشتند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بکارگیری ماشین‌آلات سکوریت و لمینت پیشرفت‌های چشمگیری در صنعت مقاوم سازی شیشه داشته‌ایم و باید این ذهنیت قدیمی خطرناک بودن شیشه را به فراموشی بسپاریم.